Prvi tag na koji nailazimo u head sekciji naziva se TITLE tag i predstavlja tag čiji sadržaj pretraživač ispisuje kao tekst u takozvanom Title Bar-u (tekst kartice otvorene web strane). Primer sintakse title taga nalazi se u kodu ispod:
Naslov web strane
Prikazano u pretraživaču, to izgleda ovako:
Taj naslov neće biti vidljiv nigde u prozoru pretraživača sem na ovom mestu. Izuzetno je bitno postaviti ga jer se korisnik, u slučaju da ima otvorenih više tab-ova, lakše snalazi i pronalazi onaj koji ga zanima.
Naredni red sadrži samozatvarajuci tag koji govori pretraživaču da karaktere/sadržaj koji se nalazi u okviru HTML dokumenta tretira ispravno, tj. u našem slučaju ispravno prikaže latinična I ćirilična slova ĆČŽĐŠ
Meta tag je samozatvarajući tag što znači da nema zatvarajući deo taga
Meta tagovi, generalno sadrže meta podatke, tj. podatke o podacima.
charset=”UTF-8”
U ovom konkretnom primeru, charset je atribut čij je vrednost utf8, a namena je prethodno opisana, ispravan prikaz slova ĆČŠĐŽ.
Ima raznih primena meta taga. Jedna od najpoznatijih primena meta taga je prikazana ispod:
Ovaj meta tag govori Internet pretraživačima kao što su Google, Bing, Yahoo i drugi da u svojim rezultatima pretrage ispod web linka stranice prikažu rečenicu „Ova web strana je namenjena svima.“
Delovi meta taga kao što su u prvom primeru
charset=“UTF-8“
name=”description”
content=”Ova web strana je namenjena svima.”
predstavljaju atribute taga koji bliže opisuju šta meta tag ustvari opisuje.
Sledeći red sadrži koji govori da se završava deo HTML dokumenta čiji se sadržaj NE prikazuje.